Sjuka kostschemat som hjälpt US Open-vinnaren att lägga på sig 20 kg muskler – på ett år

En proteinshake istället för cigarr och champagne. Ja, så firar muskelgolfaren Bryson DeChambeau en majorvinst.

Golfen är inte direkt känd för sina atletiska kroppar, även om 90-talsgolfkroppar i stil med John Daly och Colin Montgomerie inte längre tillhör den absoluta världstoppen. Men när golfvärldens just nu mest omtalade spelare, Bryson DeChambeau återvände till banan i juni, efter corona-uppehållet, hade han biffat till på sig rejält. Resultat: 20 kilo muskler plus.

Under natten mot måndag svenska tid tog muskelknutten sin första majorvinst när han spelade hem US Open på ett överlägset vis. Hans otroliga sving har nog ingen missat. ”Jag slår så hårt jag bara kan”, säger DeChambeau om sin sving som resulterat i många driverslag över 320 meter under golfsäsongen. Men vad är egentligen hemligheten bakom amerikanens monstersving?

Enligt DeChambeaus tränare Greg Roskopf slänger tungviktaren i sig 5-6 tusen kalorier om dagen för att bygga på sig muskler, vilket motsvarar ungefär 10 Big Macs.

Detta stoppar golfens nya superstjärna i sig dagligen:

Frukost:

Fyra ägg, fem skivor bacon, rostat bröd, två proteinshakes.
Under dagen:

Peantubutter and jelly-mackor, proteinbars, snacks, två till tre proteinshakes.
Middag:

Biff, potatis, två proteinshakes.
Totalt alltså runt sju proteinshakes dagligen. Huruvida DeChambeau varierar smakerna på sitt proteintillskott förtäljer inte historien.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *